Sanat kurumlarının geleceğini yazdı

Hatırlayacaksınız, Frieze Sculpture (Heykel) 2023’ün küratörü Fatoş Üstek’ti.

Frieze yönetimi Fatoş Üstek’i “Kamusal alanda sanat için yeni bir vizyonun habercisi” diye duyurmuştu.

O zamandan beri biliyoruz, Fatoş Üstek’in sanat kurumları üzerine bir kitap yazdığını.

Önceki gün Fatoş Üstek açıkladı, ‘The Art Institution of Tomorrow: Reinventing the Model’, Hot Topics in the Art World serisi ile Lund Humphries Art Books ve Sotheby’s Instutute işbirliğiyle yayımlanıyor.

Yarının sanat enstitülerini anlatan kitap, Nisan’da piyasada olacak, ancak şimdiden ön sipariş vermek mümkün.

Peki ama kitabı sanat dünyası nasıl tanımlıyor?

“Dünya çapında kurumsal uygulamaların standardını yükseltmeye yönelik eşsiz bir manifesto. Mevcut sanat kurumlarının, yaşadığımız radikal sosyal, ekonomik ve çevresel değişimle baş edecek ve sanatta ilerleme sağlayacak donanıma sahip olmadıklarını, asıl amaçlarına yeniden odaklanmadıkları ve organizasyonel yapılarını temelden değiştirmedikleri ve kurumsal yapılarını değiştirmedikleri öne sürülüyor. Operasyonel modeller, ilgilerini ve etkilerini kaybetmeye başlayacaklar.” diyorlar.

Ayrıca ekliyorlar: “Kar amacı gütmeyen görsel sanat organizasyonları ve genel olarak yaratıcı endüstriler üzerine kapsamlı bir çalışmaya dayanan ve sektörün her yerinden kurumsal liderlerle yapılan röportajları birleştiren kitap, sanat kurumlarının varlıklarını sürdürmek için geçirmeleri gereken değişimin net bir taslağını ortaya koyuyor. Gelecek nesiller için önemli.”

İKSV’den British Museum’a sanat kurumlarında yaşananları son zamanlarda heyecanla ve üzüntüyle takip ediyoruz.

İşte o yüzden böyle bir dönemde Fatoş Üstek’in kitabını daha da merakla bekliyorum.

Fatoş Üstek hakkında bilmeniz gerekenler

Fatoş Üstek, Londra’da yaşayan, bağımsız bir küratör ve yazar.

Artsy tarafından sanat dünyasının önde gelenlerinin görüşleriyle Avrupa’nın en etkili 20 genç küratöründen biri seçildi.

1980 Ankara doğumlu, Boğaziçi Üniversitesi Matematik bölümü mezunu.

Sinema üzerine de yüksek lisans eğitimi yapan Üstek, 2002-2003 arasında Garanti Platform’da asistanlık, 2003-2004 arasında Galerist sergi koordinatörlüğü yaptı.

2006 yılında ise Frankfurt’taki Portikus’ta küratör olarak çalıştı.

2008 yılında, Goldsmiths Üniversitesi’nde (Londra) Güncel Sanat Teorisi üzerine yüksek lisans eğitimi sonrasında bağımsız küratör olarak çalışmalarına devam etti.

2008’de kurucu editörlüğünü yaptığı Nowiswere dergisinin editörlüğünü 2012 yılında, derginin eş editörü Veronika Hauer’e devretti.

Liverpool Bienali Direktörü, Roberts Institute of Art Direktörü, ICA Londra’da 50 hafta devam eden fig-2 sergilerinin küratörü ve 10. Güney Kore Gwangju Bienali’nin yardımcı küratörü görevlerini de üstlendi.

Son 10 yılda, Jindrich Chalupecky Award’dan Turner Prize’a birçok uluslararası sanat ödüllerinde jüri üyesi olarak görev yaptı.

Londra merkezli dünyaca ünlü sanat vakfı “David Roberts Art Foundation” (DRAF)’ın direktörlüğüne getirilmesiyle de dikkat çekmişti.

Ayrıca Extra Extra Magazine’in Yayın Danışmanı ve Yardımcı Editörü ve FRANK Fair Artist Pay’in kurucu ortağı.

2023 Frieze Sculpture’ın küratörlüğünü üstlendi.

Yeni kitabı ‘The Art Institution of Tomorrow: Reinventing the Model’, Nisan’da satışa çıkacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x